neděle 25. září 2016

Bramborový börek Made by Mishi

Ani dvě děti mě nezastaví:) Včera k nám měla přijít návštěva a tak jsem přemýšlela co dobrého udělat. Miluju, že Turci nechodí na oběd. Že nemusím vyvařovat. Ale....když příjdou tak je zvykem nabídnout více než jeden druh pohoštění. Tedy něco slaného, něco sladkého, něco malého, něco většího ... :)

Já jsem jako slanou dobrotu vybrala patatesli börek, tedy börek s bramborama, protože všechny ingredience jsem doma našla jednoduše. Použila jsem to stejné těsto jako minule na baklavu a oproti böreku z klasické yufky, byl tento börek lehčí na strávení a celkově se mi zdál chutnější.

Pokud si budete chtít udělat taky takovou malou tureckou dobrotu doma, tak
budete potřebovat :

  • 1 x baklavalık yufka/těsto na baklavu
náplň:
  • 4 kabuklu haşlanmış patates/ 4 uvařené brambory ve šlupce
  • 1 kuru soğan/1 cibule
  • 1 yemek kaşığı salça/1 lžíce rajčatového protlaku (já jsem nepřidala)
  • 1 tatlı kaşığı pul biber/1 lžička pul biber něco jako čili, jde o palivé koření
  • 1 çay bardağı sıvı yağı/ 1 čajová sklenička oleje (já jsem pužila olivový) (100 ml)
  • tatlı kırmızı biber/ sladká červená paprika
  • tuz, karabiber/ sůl, pepř
směs na potření plátů těsta:
  • 2 x yumurta/ 2 vejce
  • 1 su bardağı yoğurt/ 1 sklenka jogurtu (200 ml)
  • 1 su bardağı sıvı yağı/1 sklenka oleje (200 ml) (použila jsem olivový)
  • 1 şişe soda 200 ml/ soda 200 ml
na potření böreku
  • 2 x yumurta sarısı/ 2 žloutky

Jako první  si uvařte brambory ve slupce, které pak rozmačkejte, můžete je i natrouhat na struhadle.

Dejte na pánvičku olej a osmažte cibuli nákrajenou na jemno. Pak můžete přidat rajčatový protlak. Poté brambory, červenou papriku, pul biber (něco jako čili/pálivá paprika), sůl a pepř. A vše společně trošku opržte.



Připravte si směs na potření plátů těsta:

vejce+jogurt+olej+soda
(já jsem vše rozmixovala mixérem)



    Tak a teď co s těstem?

    Je to jednoduché:)
    První dva pláty dejte na sebe a druhý plát natřete směsí. Na něj dejte třetí plát, ten také natřete směsí a položte na nej čtvrtý plát, ten také natřete a nahoru dejte poslední pátý plát. Ten lehce potřete a na jednu stranu dejte část náplně a srolujte do ruličky. Tu pak přeneste na plech. Plech buď dobře vymastěte nebo dejte na plech pečící papír.



    ***************************************náplň
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ lehce natřít směsí
    _______________________________________ 5.plát
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^natřít směsí
    ________________________________________ 4.plát
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^natřít směsí
    ________________________________________ 3.plát
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ natřít směsí
    _______________________________________ 2.plát

    _______________________________________ 1.plát



    Na plech výjde 5 ruliček, které pak nakrájejte a pomastěte žlutkem. Můžete také posypat sezamem nebo çerek otu.


    Pečte na 180 stupňů cca 30 min dozlatova.







    Afiyet olsun!


    1 komentář:

    Unknown řekl(a)...

    Dobrý den, mám dotaz. Není to moc k tématu, ale máte volno ve svých kurzech turečtiny přes skype? Popřípadě jaká by byla cena? Děkuji :)