čtvrtek 11. října 2012

Jak si poradit s turectinou?

Jak si poradit s turectinou?
Kdyz jsem poprve uslysela turectinu byla jsem v soku...tenhle jazyk mi nepripominal zadny jiny mne drive znamy jazyk. Slova dlouha jako v madarstine, melodie jazyku prinejmensim zvlastni. Turectina z ust turkyn mi trhala usi...ale z ust muzu mi prisel tenhle jazyk pritazlivy:)
Miluju nove veci a tak jsem se vrhla do studia turectiny s odhodlanim.
Stizene podminky jsem mela tim, ze jsem v te dobe zila na severnim Kypru, kde kypersti turci mluvi svym dialektem, pro turky takovou komickou turectinou:)
Take jsem pracovala, takze cas na kurz turectiny bohuzel nebyl a tak jsem se rozhodla pro SAMOSTUDİUM.
Diky BOHU za internet.
Zde jsou publikace, ktere mi v samostudiu pomohly nejvice:

PRAKTİCKA TURECTİNA - RADKA HRİSTOVA

Ucebnice je v cestine a je v ni vysvetlena turecka gramatika.





http://www.uloz.to/xGap1LE/prakticka-turectina-hristova-zip

TURECTİNA PRAKTİCKY JAZYKOVY PRUVODCE

Skvely pomocnik pro rozsireni slovni zasoby.

 
http://www.levneknihy.cz/turectina-prakticky-jazykovy-pruvodce/d-116959/

TEACH YOURSELF TURKİSH

Pro ty co umi anglicky je velice napomocna i takhle ucebnice.
Jednoduche dialogy, slovicka ke kazde lekci + zakladni gramatika

 
http://gunturkbetikevi.wordpress.com/2011/01/19/teach-yourself-turkish-complete-course/

Nejdulezitejsi ve studiu je komunikace v turectine.

Nejlepsi je pokud vas ke komunikaci v turectine neco donuti...

  •  turecky pritel, ktery nemluvi jinak nez turecky
  • rodina tureckeho pritele, ktera neumi jinak nez turecky
  •  spolupracovnici, kteri nemluvi a nebo s vami nechteji komunikovat jinak nez turecky
  •  zivot v Turecku (neni nad to se citit jako blbec a neumet se domluvit v obchode, zeptat se na cestu, nerozumet lidem kolem vas...)
  • sledovani tureckych serialu v turectine
Vsechno ma svuj cas.
Pokud zijete v Turecku ci mate moznost byt v spolecnosti turku, poslouchejte!!!
Zapisujte si slovicka, ktera jsou vam nova a nestydte se mluvit, mluvit a mluvit.....ikdyz treba spatne, turecti pratele vas radi opravi:)









5 komentářů:

Moni řekl(a)...

Miso, tleskam, protoze neustale svadim svuj osobni boj s timhle jazykem. Mam tureckou spolubydlici, jejiz anglictina je asi na stejne urovni, jako moje turectina. Citam, ze ted to pujde exponencialne nahoru;)
Prihodila bys i nejake webovky, prosim? Na rozsireni slovni zasoby, procviceni gramatiky atd.?

Unknown řekl(a)...

Doufam,ze jste si se spolubydlici padly do oka:) Uvidis,ze za par tydnu budes ze sebe turectinu chrlit tak,ze se sama budes divit:)
Urcite sem nejake webovky co by mohly pomoct hodim:)

Anonymní řekl(a)...

Super stránečky :) Mám Tureckého manžela a dceru :) Bavíme se teda jenom Anglicky, takže mě bohužel zatím nic nenutí :/ ale dost toho rozumím, i bez učení to prostě jde pochytat jak se baví s rodiči a tak :) Vidím to, že se brzo do Turecka přesunem, takže se mi Tvoje tipy budou moc hodit :) čau a ať se daří :) Katka

Unknown řekl(a)...

Ahoj Katko. Jsem velice rada, ze jsi na mem blogu nasla tipy, ktere se ti v budoucnu budou hodit.
Dekuju moc za komentar! Je krasne vedet, ze muj blog je nekomu napomocny:) Ze si nepisu jen tak do vzduch:)
Preju ti hodne stesti pri zdokonalovani se v turectine a take at se vam plany prestehovat se do Turecka vyplni:)
Pokud by jsi potrebovala jakoukoliv radu, muzes me kontaktovat na muj e-mail: michaelacanbulat@gmail.com
Vse nejlepsi do noveho roku 2013 tobe a tve rodine. Misa

Anonymní řekl(a)...

Super článek :-) díky za tipy. Jen si říkám, aby neměli až moc zastaralou Turečtinu :)
Jinak je hezké, když nejsi v tomhle sám. Já osobně jsem takový zajimavý případ, který se chce učit Turečtinu jenom tak pro sebe, protože se mi líbí :-) Nemam žádnou motivaci (jakože mě to doho nic nenutí), nežijí v Turecku a ani tu nemam žádné Turecké přátele, s kterýma bych si procvičila Turečtinu.
Uvažuji o kurzech Turečtiny. Snažila jsem se ji učit sama, ale cítim, že potřebuji vysvětlit gramatiku a když jsem se naučila jejich abecedu, tak jsem pak přišla na to, že nějaké slova stejně špatně čtu, protože se v nějakých slovech nebo vůbec.. "r" na konci se čte jako Ř....a furt mi neni jasný správný přízvuk a čtení slov, kde se objevuje ı a ğ :) i když znám význam těchto znaků.

Tak doufám, že ji stejnak budu mít brzy v malíku :-) Už se na to fakt těším!
Lenka