čtvrtek 20. srpna 2015

Kurzy turečtiny v Antalyi pro jednotlivce






Každý rok organizuju pro zájemce intenzivní kurz turečtiny v Antalyi. Vždy je, ale težké vybrat takové datum, aby vyhovovalo všem.

Proto nabízím všem, kdo mají zájem o tento krásný jazyk intenzivní kurzy turečtiny v Antalyi pro jednotlivce.

Přihlásit se můžete během celého roku. Kurz je individuální a lze ho naplánovat dle vašich požadavků. Celkový počet dní a lekcí denně je pouze na vás.
Zaměření kurzu je indviduální dle potřeb studenta.
S ubytováním a leteckou dopravou vám ráda pomůžu. 

  • minimální dělka kurzu: 3 dny
  • minimální počet lekcí denně: 3



Tento kurz má vyhodu v tom, že se ho můžete zůčastit během celého roku. Počet dní a intenzitu si vybíráte samy.
Svým pobytem v Antalyi spojíte příjemné s užitečným. Část dne můžete věnovat studiu a část dne poznávaním města, relaxováním atd.

Pro inspiraci všem, kdo se učí turecky a nebo to mají teprve v plánu, přikládám s dovolením mého studenta pana Jiřího, jeho osobní příběh o jeho začátcích s turečtinou.


Mé turecké začátky

Při svých četných pobytech v Turecku jsem stihl od roku 2000 navštívit nejen mořská letoviska a velká města, nýbrž se zúčastnil i několika okružních poznávacích pobytů v Anatolii. Jak rostl můj zájem o tuto neobyčejnou zemi, dostával jsem se od cestovních průvodců k internetovým textům, kde jsem vstřebával nejrůznější informace z turecké historie i současnosti. Teprve znalost místního jazyka – angličtina nestačí – vám však pomůže objevovat nejen zvyky a tradice, nýbrž i způsob života obyvatel a zejména příkladnou tureckou pohostinnost.

Proto jsem si před dvěma lety zakoupil učebnici vhodnou pro samouky. Příjemně překvapen jednoduchou výslovností jsem pronikal do vokální harmonie a poznával základní stavbu turecké věty. Jenomže právě základy jazyka vyžadují co nejvíce příkladů na opakování – a toho jsem tehdy sám nebyl schopen. V červenci 2014 jsem požádal prostřednictvím facebookové stránky „Milujeme turečtinu“ paní Míšu Canbulat, zda by mohla být mojí průvodkyní jazykem, pro mne ještě hodně tajemným. Přišla vstřícná odpověď a za jeden rok v nějakých čtyřiceti hodinách výuky jsem nabyl pocitu, že se výrazně zvýšila moje jistota v užívání slovesných časů a pádových koncovek, mnohem méně problémů mi dělají zájmena  a docela s přehledem se umím turecky zeptat.

Hodiny s paní Canbulat byly zajímavé a pestré. Systematicky mne vedla krok za krokem a vždy věnovala dostatek času opakování a upevnění učiva. Na naši internetovou výuku navazovaly pravidelně domácí úkoly různého charakteru, ponejvíce z probírané učebnice „Yabancı Dilim Türkce“. Vím, že jsem nebyl v domácí přípravě vždycky „vzorný“, ale bez vlastního samostatného opakování včetně rozšiřování slovní zásoby těžko dosáhnete výraznějšího posunu vpřed, třebaže vás vede výborná paní lektorka.

Vrchol studijního roku však ještě měl přijít. Naskytla se mi možnost zúčastnit se několikadenního kurzu turečtiny v Antalyi, vedeného právě paní Canbulat. Osobní kontakt umožňuje ještě širší jazykové záběry a několikahodinová výuka denně navíc představuje mnoho příležitostí ke čtení a zejména k mluvení. Paní Canbulat mi poskytla i zvukové nahrávky a k mé velké radosti i několik dětských knížek, velice vhodných pro začátečníky a mírně pokročilé. Příjemně strávený čas rychle plyne a nejinak tomu bylo i při mém intenzivním kurzu. Milou památkou na něho je hezky vyvedený „Eğitim Sertifikasi…“, jenž vystavila vzdělávací agentura paní Canbulat, a sice „turečtina Made by Mishi“.

Je jistě velká zásluha paní lektorky, že již během zmíněného pobytu v Antalyi jsem byl schopen vést rozhovor s majitelem hotelu v Kaleiçi. Stejně tak se umím zeptat na cestu, orientovat se při nákupu i v restauraci, v dopravním prostředku i třeba u holiče. Nemohu též zapomenout na příjemné popovídání s panem Cenkem Canbulat. Pravdou je, že navzdory velkému pokroku mě ještě čeká hodně práce. Vždyť bych si rád ještě letos přečetl turecké noviny a také chci sledovat v turečtině svůj oblíbený seriál „Mühteşem Yüzyıl“. A jelikož převážnou část Turecka ještě neznám, rád bych využíval své znalosti jazyka při rozličných cestách. Též se zabývám myšlenkou někdy v budoucnu trávit na tureckém Středomoří větší část roku. Dost důvodů k tomu, abych se pustil do práce v novém studijním roce 2015 – 2016. Jsem moc rád, že mojí lektorkou na skype bude paní Míša Canbulat.




V případě zájmu mne prosím kontaktujte: 
michaelacanbulat@gmail.com



1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Veľmi pekne napísaná referencia :) a 100% súhlasím :) Ben de çok teşekkür ederim :)